Bangkok - Haziran 2011 (1. ve 2. gün)

Belin Bangkok'tan bildiriyor.. Kaczamandir yapmak istedigim ama beceremedigim ya da usendigim birseyi en sonunda yapiyorm: gittigim yerden daha, taze taze henuz yasarken bildiriyorum...

Bangkok'a Nevra'nin toplantisi vasitasiyla, benim de balli kisiligim sonucunda geldik. 9 saatlik uzuun bir yolculuk yaptik. arkamda oturan ve touch screen ekranda birbirleriyle yarisan arkadaslar sagolsun, hayalimdaki thai masaji gibi olmasa da yol boyunca boyun ve sirt bolgeme darbeler alarak geldim...
nerelere gidilcegi konusunda onceden guzel bir plan yaptik, isten Bugra sagolsun bize bir suru yer onerdi. hava coookkk sicak ve bir o kadar da bogucu. 4 saatlik saat farki da eklenince insan serseme donuyor. Burayi gordukten sonra Istanbul'da trafik var dememeye karar verdim. resmen ayni yerde kaliyosunuz.
Havaalaninda uber bir Merso ile karsiladilar bizi. Sheraton Gande Sukhumvit te kaliyoruz. 19. katta super genis bir odamiz var. Dun odaya bavullari biraktik biraz olayli oldu once yanlis bavul geldi, sonra bana ayri oda acmislar oraya almayah calistilar, pencereler acilmiyo muhendis!? geldi acmak icin elinde tornavidayla, bu da yetmiyomus gibi sonra da baska biri geldi ve pencereyi actirdigimiz icin" guvenligimdan ben sorumluyum, atlamayacagima and icerim" yazan bir kagidi imzalatmaya geldiler. tam tiyatro sahnesi, 10 dakikada 10 kere filan kapi caldi.

neyse bu kaostan sonra havuza bakmaya gidelim dedik ve herseyi unuttuk, kocaman palmiye agaclri, saks mavisi havuz, kocaman sezlonglar flan sanki zen tapinagi... otelden fosforlu pembis bir taksiye bindik( burada sarinin yani sira mavi ve pembe taksiler de var, biz de bunlara gay taksi dedik). adamlarla anlasmak mumkun degil, bosuna denemeyin sansinizi. allahtan oteldekiler gdecegimiz yeri soyledi, nehir turu icin bir alana gittik(adini sonra eklicem) iskele, sehir hatlari motoru kalkiyor bir de ozel tur yapan gondol gibi tekneler kalkiyor. Bangkok ta deniz yok ama vEnedikeki gibi kanallar var. Biz de dusmeden binmeyi becererek kahverengi nehrimizde gezmek uzere sandalimiza bindik, landmark lari gorduk, ara kanallara girdik, halkin deniz yerine camurdan nehir manzarali evlerde oturduguu gorduk, el sallastik. sonra baska bir noktada adini USO ( tanimlanamayan yuzen obje) koydugumuz balik sandigimiz yaratiklar gorduk. bir saatin sonunda ruzgardan serseme donmus bir sekilde indik ve 100 bahta geldigimiz yolu 200e goturmeye kalkan taksiciler yuzunden 3 taksi degistirdik. bu arada Nevra Thai lerin konustugunu ingilizceyi pek anlamiyo, ben ise 1,5 yil bir thai ile ev arkadasligi yapmis olmanin avantajini yasiyorum:) otele donmek cookkk uzun surdu, yolda nevra umutsuzca avm ler kaca kadar acik dedi, saat 6 civariydi o sirada. adam eliyle 4 yapti ve four dedi. ben de adam 10 u 4 saniyo dedim! nitekim dogru cikti. bir avm nin onunden gectik ve 10 a kadar yaziyordu, Nevra da amcaya bak dedi 10, adam da inatla 4 dedi.. aksam baska bir toplanti icin gelen gene isten arkadaslarmla longtable adli restauant a gittik- istanbul daki duruyo mu?- yarim saatlik bir yolculuk sonrasinda, sonradan otelin capraz sokagi oldugunu anladigimz bir sokaga geldik. hayatimda ictigim en aci hindisan cevizli mantar corbasini ictim... 11 gibi dondum ama uyumak cok mumkun olmadi..ancak 3 gibi uyudum, sabah 7 den itibaren surekli kalkarak 12 de kalktim... asagidaki zen tapinagi havuza gittim, kitap yuzme ile dinlenmeye devam, sonra otelden cktim biraz etrafi dolaniyim dedim, sacim da kurur bu arada diye dusunurken nasil sagnak yagmur basladi, nasil yagiyo ama hava bir o kadar sicak...isiklara beklerken yolda el arabisiyla yuruyen adam 'come' dedi bana, onu takip ettim isiklari gectim, sonra adam bana acidi bir naylon poset verdi, cantami gosterdi, basimdan sular damlaya damlaya yurudum 2-3 saat.
bu arada havanin sicakligindan mi yoksa sokakta satilan yemeklerin guzel kokusu ama ne oldugunu anlayamamdan mi bilmiyorum tek ogunle gidiyorum simdlik... bu aksam plan ayak masaji yaptrmak ve ordan da lemongrass a yemege gitmek...lets's wait and see.