"Bonus" Batum, Gürcistan – Nisan 2013

23 Nisan münasebetiyle gittiğimiz Trabzon – Rize turundan kaçamak yapıp Batum’a gittik. Modern inşaa edilmiş Gürcistan sınırından geçip Batum’a gidiş.

Yol üstünde Sarp şehrine varış. Yolda St. George heykelinde mini bir foto molası, evlenmek isteyen çiftler buraya gelirmiş. Özge’nin nişanlısı askerde, onun gıyabında Özge ile dilekte bulunduk J

Batum’a vardık , dünyanın ikinci en büyük botanik bahçesine götürdüler bizi: 2 saat yürüyerek gereksiz ve uzun bir yürüyüş yaptık, aklınızda olsun golf arabasıyla da dolaşılabiliyor.
Sahil kenarında dolaştık, ilginç mimariye sahip üniversite binasinı geçip, Mevlana adlı bir Türk restaurantında yemek yedik. Pantalonumuz olduğu için bizi dışarı kovladıkları kliseye gidiş, Avrupa meydanına geçiş, yürüyüş, Piazza adlı çakma mini San Marco meydanında dolan. Etrafta kahve içecek bir yer arıyoruz ve yok? En sonunda Marche Boulangerie adlı, Türk Konsolosluğu karşısındaki  kafede croissant yiyip, seyahatimizin ilk kahvesini içtik. Goodwill adlı supermarket ziyareti- alkol hele  vokta çoookk ucuz. Tekrar tabana kuvvet, Kharena Vinery’de şarap tadımı, deniz kenarındaki Boulevard adlı parka gidiş.  Genel izlenim, köhne bir şehir görünümü var ama eski binalar çok estetik, o Rus ihtişamını görebiliyorsunuz. Yeni binalar ise o kadar modern ve ilginç ki, mutlaka görülmeli.  Özellikle akşamları aydınlatması daha da ihtişam katıyor şehire. Zaten Batum’u doğunun Las Vegas’ı olarak konumlandırma planları varmış, bu sebeple en az 10 tane otel inşaatı gördük, yazın hele mavi bayraklı plajları dolup taşıyormuş. Diğer yandan etraf sadece bina değil, yeşile - ağaçlara da önem vermişler. Sokaklar biraz ıssızdı, pek kimse yoktu - soğuk olduğu içindi belki.
Boulevard Parkı sahildeki bir heykel

Bahsettiğim Boulevard adlı park öyle ilginç bir yerde ki: önü plaj ve deniz, cadde yerine uçsuz bucaksız bu parkı yapmışlar hem ağaçlar yeşillik hem de çeşitli bölümlerde eğlenceler var. Yazın daha da keyifli olabilir. Parkta kendi eğlencemizi yarattık: komik ve abuk subuk foto çektik, 4lu bisiklete binip zinciri koparttık ama biz de gülmekten koptuk. Seyahatin en eğlenceli kısmı oldu bi şekilde.
Yeni erkek arkadaşım!
Ordan Grand Grill adli sahte bir gölün ve minik bi ışık - su gösterisinin olduğu restauranta gittik, biz programa son dakika dahil olmamıza  rağmen en baş köşede, su gösterisinin önünde yerimizi ayrtmışlardı. Turda geri kalanlar arka tarafta kaldıkları için zırt pırt bizim yanımıza geldiler J Bize gelen yemekler lezzetliydi. Haçapicu mudur nedir bi pide yedik, 4 kişi olmamıza rağmen 10 kisilik cok leziz karışık ızgara tabağı geldi ve arttı. Dönme vakti yaklaştığında bu bonus seyahat için iyi ki gelmişiz dedik.