Fidanlar ağaca, ağaçlar ormana - Stockholm, Nisan 2016

Bir Pazar öğlen basın gezisi için yola çıktık. Rahat bir uçuş sonrası, Stockholm'e geldik. Dışardan otelden çok bir işyerine benzeyen Sodermalm bölgesindeki Clarion Stockholm Hotel'e geldik, biraz dinlenip, diğer ülkelerden de gelen kalabalık grubu zor da olsa toplayarak, Urban Deli adlı bir restaurant zincirinin Sveavagen 44 sokağındaki şubesine geldik.
Giriş kısmında Macro gibi gurme bir market var, içerisi de rahat masalar, yüksek taburelerin olduğu bir bir pub restaurant. Leziz deniz mahsullerimizi yedik ve misafirlerimizin olabildiğince (o kadar hibrid, birbirinden alakasız bi gruptu ki) kaynaşmasını sağladık.
Ordan grup ikiye bölündü, ben bir yerde bişeyler içelim diyen gruba düştüm. Sağolsun taksici, turist gören Türk taksicisini aratmadı ve bizi deli gibi dolandırdı. En sonunda bir yere varamamaya dayanamadık ve  otele dönüp lobideki barda bişiler içtik. Bu arada tur sırasinda en azından Old City - Gamla Stan ve çeşitli adaları gördük. Karakterli ve renkli ama genelde siyah çatıları- çerçeveleri olan binalar, akşam karanlığında bile ihtişamli gözüktü.

Odaya çık, tipik geceyarısı çalış :( uyu, uyan, grubu toparla ve Gavle adlı miniş bir şehirdebir kağıt üretim tesisine doğru 2 saatlik bir yola koyul. Turdan sonra oğle yemeği ve 1 saat daha giderek Isveç'in ikinci en büyük gölü yakınlarında bir ormana geldik.
Önce sera ve fidanlık alanını gezdik, bebek çam ağacı verdiler bana :) Sonra ağaç diktik, ordan da ağaç kesimini görmeye gittik. Ağaç kesiminde bulldozer gibi bir araç var, ucunda hem testere, hem keser hem de ağacın dallarını fistt diye kırpan bir alet var ama operatör sanki kendi eli gibi hareket ettiriyor. Kamu spotu: sürdürülebilir bir gelecek için sürekli büyüyen ormanlardan elde edilen kağıda sahip içecek kutularını seçin.
Iki saat süren yolculukla otele dön. Bu sefer hem de yürüyerek Nytorget8  adlı hip bir restauranta gittik, ıstakoz çorbası ve somonlu omlet geldi. Ben ikinci akşam da deniz mahsulleri nerden çıktı diye düşündüm ama çaktırmadım meğersem helal yemek olsun diye riske girmemek için sürekli balık yiyomuşuz. Ortam çok güsel, iki katlı bir yer, alt kat eski bir kabaret gibi, dekorasyon süper ama servis berbat.
Ertesi gün önce şehir turu sonra da uçuşumuz var, sabah da serbest zaman verdik. Herkes kahvaltıda takılıyo, ve ben liseden Neco ile tam 24 yıl sonra bulusucam, dünya cidden çok küçük! Tam otelin karşısında geniş bir pasaj var ama H&M den tut da kocaman Migros gibi marketine kadar herşey var, üstelik minimal İsveç dekorasyonunda! Yemek alanı birçok meşhur şefin olduğu bir yer, ortak yeme alanı var ve tirbun gibi kat kat oturma alanı var. Kahve ve tarçınlı tatlı eşliğinde  bol bol lise dedikodusu yaptık.
Otele dönüp, rehberimiz de gelince şehir turuna çıktık. İlk durağımız Sofo dedikleri semt oldu, özellikle hipsterlar, tasarımcılar, dekorasyon ve moda mağazaları konuçlanmış.
Ordan Royal Palace' a gittik, içeri girmedik gerçi. Stockholm'de toplam 10 saray varmış, hepsi de halka açıkmış. Araçla girilen güney girişindeki meydanda durup, biraz dinledikten sonra, soldan bi yere sapıp Iron Boy/Demir Çocuk heykelini gördük. Rivayete göre Stockholm'e bir daha gelmek isteyenler miniş heykelin başını okşayıp dilerse olurmuş, hepimiz okşadık tabi :)
Biraz daha yürüyüp ortaçağdan kalma şehir meydanına ve Nobel Müzesi'nin olduğu meydana geldik. Nobel Müzesi bu sefer de vakit kısıtından nasip olmadı. Meydanda Caffe Gille  adlı geleneksel İsveç/Viking dekorasyonuna sahip bir yerde meşhur İsveç nam-i diğer İkea köftesi yedik. İşin ilginç tarafı bu köfte aslında ilk defa Türkiye'den gitmiş İsveç'e...
Yemek sonrası limana doğru yürüdük, bütün ihtişamıyla Grand Hotel karşıladı bizi. Bu arada da Stockholm birçok adadan oluşan bir şehir, bizim planımız da bir tekneyle şehir turu yapmak. Bi gittik ne görelim, tekneciler grevde! Neyse grevde olmayan bir tekne bulduk da bindik, biraz da ısınmış olduk. Vikingler i anlatan Vasa Müzesi ve 15. yüzyılda mı ne yola çıkar çıkmaz batan Vasa adlı savaş gemisi (battığı yerde duruyor) turun öne çıkanları oldu.
Havaalanına giderken, butun gunku kapkara hava gitti, masmavi bir gökyüzü ve şekil şekil bulutlar eşlik etti bize.
Eve vardığımda gece yarısı olmuştu ve  sabah 7'deki uçağım için bavul yapmaya koyuldum. İtiraf ediyorum, bavul yapmaktan nefret ediyorum ama yine de yaşasın seyahat!