Dubai Istanbul hattında Viyana çıkartması- 12 Temmuz 2020

Bu bir Viyana’da neler yaptım yazısı değil. Hatta konunun Viyana ile alakası bile yok desem yeridir.

Mart basından beri Covid kapsamında vatan hasretiyle yanarken (giderek melodrama döndürücem) Haziran sonu direk uçuş haberleri herkesi bi heyecanlandırdı.
Uçuşlar 25 Haziran, 1 Temmuz, 15 Temmuz ve en sonunda Ağustos’a ertelenince, üzerine Dubai’deki sıcaklar da eklenince farklı bir yol almak farz oldu. 

Viyana, Amsterdam, Kiev ve hatta Belgrad üzeri Istanbul’a giden kişileri duyunca içimiz bir rahatladı. Dubai geri dönüş için onay alınmasını koşul koydu. Ve sadece Emirates ya da Etihad gibi national carriers havayolundan bileti alırken geri dönüş onayı alabiliyorsunuz. Başka havayolu ile giderseniz uçtuktansonra, Turkiye’de başvurmanız gerekiyor ve alamama riski de var :/ Onay tarihinden itibaren 1 ay içinde de geri dönmeniz gerekiyor.

Bu kadar aydır ilk uçuşum, hem güvenli hem konforlu hem de milim var die EKyi seçtim. 2-3 kişinin sağ sağlim vardığını öğrendiğim rota olan Dubai-Viyana-Istanbul rotasını belirledim (Frankfurt / Amsterdam da olabilirdi aslinda)

Viyana’ya uçuş 6 saat, 7 saat havaalanında aktarma ve ordan da 2 saatte Istanbul’a uçuş. Dubai’de Covid sürecinde biz cidden izole yaşamaya başladık. Milyon kişi ile aynı anda aynı yerde olma fikri beni ürkütse de hazırlıklara başladım. Paranoyalar çeşitli boyutlarda vuku buldu.

Uçuş öncesi evraklar
Önce aman evrakları eksik yapmayalım endişesi ile 2-3 gün öncesinde muhtelif formları doldurdum, EK’nin sitesinde hersey var- ki hiçbirini vermem gerekmedi ilk h alanında . Çıkış için ayrıca izne de gerek olmadı.
Edit1: https://www.emirates.com/ae/english/help/flying-to-and-from-dubai/?

Bavul
Sonra bavulu transit uçuşta verip veremeyeceğimden emin olamadığım için tek bir kol çantasına sığdırdıklarımla çıktım yola- ki interlines diye birşey varmış ve EK - TK birbirine bağlıymış, bavulu bindiğin noktadan verip, son destinasyonda extra ücret ödemeden alabiliomussun. Dönüşte kullanicam artik. Bu arada 7 kg yu aşmadığı sürece trolley de kullaniodu halk. Benim gibi omuz çantanıza sıkıştırmayın herşeyi :).

Bu arada hergün birileri şurdan gitmis, schengen i de yokmuş, diğeri bu şehirden gitmiş hiç beklememiş, bi başkası da gitmiş bavulu vermiş, yok ordan gidersen 1 gün kalmak gerekio gibi çeşitli bilgiler gelio ama ben en içime sineni yapmaya karar verdim.

Covid testi1
Diğer parayona uçuş öncesinde Covid testi yaptırıyım mı yaptırmıyım mı oldu. Ist h alanında da test imkanı olduğunu duyunca orda yaptırırım dedim. Istanbul havaalanına test mest yok, aşağıda detaylı anlattım. Ama bence gelmeden yaptırmanın da anlamı yok.

Uçak koltuk seçimi 
Uçaklar malum en yüksek risk faktorlu alanlardan biri: hem kapalı alan, hem yanyanasin vb. Koltuğu seçerken resmen hesap yaptım: koridorda oturursam pencere kenarına göre daha fazla kişi ile interact edicem, risk oranı diğerine göre düşük die pencere kenarı seçtim. İçim rahat etmeyince 1 gün kala biriktirdiğim millerimle koltuğumu upgrade ettim. En azından ortada biri oturdu oturmadı stresi olmadı:)

Check in 
4 saat önce check-in e gittim, bavulum olmadığı için 20 dakikada içerdeydim. Bence o kadar erken gitmeye gerek yok. Uzaktan derecenizi ölçüyorlar ve içeri giriyorsunuz.  Maske & dezenfektanli bez ve eldivenden oluşan kit verdiler. Ama ben zaten 3-4 ayrı çeşit maske, yüz siperi, eldivenler, dezenfektan ve maske kabı gibi full ekipmanı omuz çantama tıkıştırmıştım bile.

Lounge
Allah’tan lounge açıktı da maske takmadan oturabildim ucak vaktine kadar. Lounge da QR kodu okutarak hazır menulerden seçiyorsunuz, açık büfe yok. Bir sürü garson vardı etrafta.

Uçuş 1
Uçağa bindim, bizim taraf çok dolu değildi . Birşeyler izleyip, uyuyup, kitap okuyarak vakit geçti. Diğer yandan internet yoktu uçakta. Rahat bir uçuş sonrası Viyana’ya öğlen 1 gibi indim. 

Viyana havaalanı 
Memlekette gibiyim herkes Türkçe konuşuyor. Bi baktım saat 14:45’te Pgs nin aynı anda hem Ankara hem Ist uçuşu vardı. Ilk uçuşum die TK ile gitmekte ısrar etmeseydim aslında aktarma süresi de kısalacakmış. Passport kontrolünün yan kısmından transit alanına girdim, schengene gerek yok. 6 saat aktarmam olduğu için rahat bi koltuklara tünedim, internet vb vakit geçirip 3 saat kala lounge a girme hesabı yapıyordum.

Ve nitekim lounge u buldum, kapı duvar. Allah’tan dizi vb indirmiştim, bol bol izleyip uçak kapısı anons edilince oraya geçtim. 

Istanbul uçuşu 
Neyim eksik: Transit geldiğimden boarding pass im yok, onu gare te aldım. Bavulu transit gelenlerin bavulunu da teyid ettiler.
Uçağa girişte tekrar maske ve dezenfektanli bez verdiler. Bu sefer ekonomideydim ve bütün orta koltuklar boştu. Dergi gene yok, touchscreen ekran vardı. Bişiler izleye izleye geldim.

EK’da olmayan ama TK’da olan iki uygulama ilginç geldi, birini komik birini faydalı buldum
İlki, aynı sırada oturan kişilerin yemek esnasında aynı anda maske çıkarmamalarını istediler ki kimse uygulamadi nerdeyse ve bunu saçma buldum.
Uçak indiğinde de sıra numaramıza göre tek tek  sosyal mesafeyi koruyarak çıkmamızı istediler ki herkes uymamış olsa da iyi bi uygulama.

Istanbul havaalanı Covid testi
Inince covid testi yaptırmak istedim, gümrüksüz alandan dışarı çıkana kadar 5-6 kişiye sordum, tek kişi biliodu, dışarda dedi. O kadar. Çıkışını en solundaki danışmaya gittim ve test alanının en sonda sağda olduğunu öğrendim (10 dk yürüme mesafesi) Ulaştım, önümde 3 kişi vardı, bankodaki kaplumbağa hızındaki amcadan dolayi 15 dk sonra sıra bana geldi ve adam sadece gidenlere test yapilio dedi🤦‍♀️Herşey bu kadar sorunsuz gitmişken bu detay gıcık etti, keza anne baba 65 yas üstü. Otele gitme fikrini aklımdan çıkartıp , eve gittim ve bizimkilerden uzak dura dura hasret gidermeye çalıştık. Yani bi sarılamadan bi öpemeden. Zaten 20 saattir ağzımda sürekli maske vardı, akşamın o saatinde sabrım sınandı (her uçuşta ve aktarmada beklerken maskeyi değiştirdim)
Edit2: Covid PCR testini sadece semptomu olanlara devlet hastanesinde yapiyorlarmis. Uzun arastirma sonucunda Ozel Avusturya hastanesinde de buldum. Onu denicem.

En kısa zamanda direk uçuşların başlaması ve herkesin sevdiklerine kavuşması dileğiyle. Soru geldikce buraya ekleyecegim :)

Comments

Popular posts from this blog

Yeni başlayanlar için Vietnam, Kasım 2016

Enerjik Alexandroupolis - Temmuz 2011