Farklı bir doğumgünü - Lagos, Mayıs 2019

Üst üste gelen seyahatler yüzünden, artık bavul yapmaktan tiksindiğimden 8 saatte filan resmen zorlayarak bavul yaptım. Sonuç olarak her Afrika ülkesine giderken yanımda götürdüğüm ama hiç kimsenin sormadığı sarı humma aşı karnemi yanıma almamışım.
Iner inmez ilk sordukları şey o: ben bin özür, rica edince kadın rüşvet istedi. Sanırım ben oluru nedir deyince,  benim rüşvet konusunda acemi olduğumu ve başına iş açıcağımı anladı, saldı beni.
Pasaport kuyruğu ayrı bi komedi, havaalanı tam bi kaos, sürekli elektrik kesiliyo filan. Beni özel transfer / güvenlik aldı, şirket sürücüsü Radisson Ikeja otelime bıraktı. Bu arada bana yok kalaşnikoflu korumalar var yok öyle böyle deyip bi korkuttular, hiç öyle dedikleri gibi korkutucu olmadı ilk izlenimim.
Aksamı odamda çalışarak geçirdim. 10’da gözüm düştü uyuyakaldım ve nitekim sabah 5’te gözümü açtım (Dubai’de saat sabah 8’di) İnatla tüm seyahatlerimde vücut saatimi Dubai saatinde tutmaya çalışıyorum, tek farkı bugün doğumgünüm: biraz daha uyuyaydım iyiydi.

Bütün günü telekonferans ve minik toplantılar paralelinde kutlama mesajlarına yanıt vererek geçirdim. Akşam otelde The Cut adlı et restaurantında yemek yedik, Angela sağolsun ayarlamış, minik bi pasta üfledim ve DGm olduğunu anladığım tek zaman o oldu. Geceyarısına kadar çalışıp sabah 6’da kalk, koşturmaca ve başarılı bi etkinlik sonrası ekiple ve özel korumalı araçlarımızla Victoria Island’a geçtik ve ben geldiğimden beri nerdeyse ilk defa dışarı çıktım. Güvenlikten dolayı izin ve zırhlı araç olmadan hiçbir yere gidemiyorsun.
Lagos’ta çeşitli adalar var, bu Victoria Adası daha çok expatlarin yaşadığı ve restaurant, barların olduğu adaymış. RSVP diye fuzyon mutfaklı bi yere geldik. Pek lokal yoktu, zaten çok pahalıymış. Lokal yemekler genelde sokakta tezgahlarda satılıyormuş ve çok ama çok baharatlıymış.
Neyse RSVP’den 9’a doğru çıktık ve o saatte trafiğe takıldık, gelirken iş çıkışı trafiğinde 40 dakika süren yer 1 saatten fazla sürdü. O yorgunlukla o trafik cidden çekilmedi. Odaya gel, azıcık çalış ve yat.
Sabahın köründe kalk çalış kahvaltı ve havaalanı macerası yeniden başlasın. Neyse bu sefer daha az kaotik oldu. Hem süre kısalığı hem de güvenlik sebebiyle çok fazla bir şey görememiş olsam da Dünya Küçük dedim ve yurduma döndüm.