Best of Beirut in 2019

2019’un en çok okunan yazısının 2018'de gerçekleştirdiğim Beyrut gezisi olduğunu görünce, hiç aklımda olmadığı halde 2019 yazında gittiğim Beyrut tatillerini de yazmaya karar verdim.
Ilk hikaye Ağustos sonunda geçiyor 😊 Dubai'den arkadaşlarım Naazi ve Roula ile Beyrut’a gidiyoruz. Roula Lübnanlı olduğu için onun evinde kalmaya gittik. Yanınızda oranın yerlisi biri olunca deneyimler de farklı oluyor. Hayatımda bir ilki yaparak, Perşembe akşamı geceyarısı uçaktan inip, elimde bavulla açık hava klübü olan Spine'a geçtim. Kızlar zaten oradaydı. Tam bir club, Persembe akşamı olmasına rağmen bayaa kalabalıktı. Sonra Roula’nın evine geçtik. Beyrutlularin genelde iki evi oluyormuş. Haziran - Eylül okullar açılana kadar, hava çok sıcak oluyor diye tepede yazlık evlerine çıkıyorlarmış. Biz de Roulalarin Mount Lebanon'daki yazlık apartmanına geçtik, keza bütün aile aynı apartmanda yaşıyor. Sabah keyifli bir yazlık kahvaltıdan sonra La plage / Madam Bleu adlı, deniz kenarında olan ama hiç kimsenin denize girmediği; onun yerine içki ve gözlükleri ile havuzda takıldığı (kimse yüzmüyor ) beach club a geçtik. Güzel müzik, içki eşliğinde dinlendik, güneşlendik. Akşam ise, yine Lubnanli bir çiftin Faraya adlı posh bir semtteki ev partilerine gittik. Hayatımda içinde bulunduğum en güzel evdeyiz, ikramlar gırla, DJ var vb, çok keyifli bir gece idi.

Gece geç yatıp , insani saatte kalk. Gene yükseklerdki Broumana semtine geç, resmen şehire inmedik geldiğimizden beri 😊 Burası bir tepeye bakan, çeşitli restaurant ve barların olduğu bir semt. Roastr adlı bir fast food lokanta zincirinde süper lezzetli yemekler yedikten sonra ABC alışveriş merkezine kısaca uğradık ve eve gelip dinlendik. Akşam güneşi batırmaya Mountagnou isimli açık hava bir bara gittik, biraz tiki bir ortam vardı.
Ordan da şehire inip Sky Bar'a geçtik. Sky Bar Lubnan'in en meşhur barlarından biri, gene açık hava ve über ışık showları, dansçılar vb tam bir techno parti ortamı. Yani hiç tarzım değil 😊 Nitekim kızlar da aynı fikirdeydi ve eve döndük.
Pazar günü 20 kişilik aile öğle yemeği yedik ve hani o bildigimizt Kibbeh, Tabuleh vb nin hepsinin evde yapılmışı vardı, çok yedik & şiştik. Ordan ben Lara adlı başka bir arkadaşımla, oranın Nişantaşı semti gibi olan Ashrafieh bölgesinde Cantina Sociale adlı yerde kahve içtik. Akşam ise sıra orda yaşamaya baslayan Taylan'a geldi 😊  Ne güzel dostluklar biriktirmişim. Neyse Taylan ile önce Deniz kenarındaki Iris'e günbatımına gittik. Burası da Sky Bar gibi Lubnan'in olmazsa olmazı. Ordan da yemek için bohem ara sokaklardan birinde `Bread republic`e gittik.  Keyifli sohbet sonrası eve geç ve uyu. Sabah tekrar Taylan ile Cantina Sociale gittik ve kahvaltı sonrası ben eve döndüm, uçak saatine kadar çalışmaya devam ettim.

Ikinci seyahat ise şansa tam 2 hafta sonrasına denk geldi, bu sefer yılbaşından beri Lubnan'da yaşayan Taylan'ı Dubai ekibi ile ziyaret etmeye geldik. O da yerel bir network yapmış, eksik olmasın bizi en güzel ve değişik yerlere götürdü. Sanırım bir 10 kere daha gitsem her birinde yeni ve keyifli yerler keşfederim Beyrut'ta. Bu sefer Can ile ikimiz uçaktan inip eve gittik, Işıl ve Yigit gelmişti bile.
Biraz sohbet sonrası uyku, sabah gecen sefer de gittiğim Cantina Social'da keyifli kahvaltı, ordan biraz dolaşıp evde sohbet edip, Ixir adlı şarap bağlarına gittik. Beyrut şarapları ile meşhur ve belirli bölgelerde toplanmışlar. Biz öğlen yemeğimizi yedikten sonra şarap tadımı da yaptık, mahzenlerde dolaştık filan çok güzeldi.
Kafa hafif bulanık şekilde Bolero at Batroun'a geçip güneşi batırdık. Ordan eve gel ve sonra Centrale isimli şık restaurantta yemeğe gittik. Sürekli yiyip içiyoruz. Ordan da Mar Michael'de Amelie adlı gene şık bir mekanda içki içmeye gittik.
Cok geç olmadan eve döndük. Ertesi Sabah biraz yol gideceğimiz için daha hızlı bir kahvaltı yapalım dedik ve Fourn al lebnani adlı fırında Manousheh dedikleri, bizim peynirli / etli vb pide gibi yerel bir hamur işi ile göbişlerimize göbek kattık ama coookkk lezizdi.
Yola koyulduk, şarkılar söyleyerek fakir ama gururlu bir gencin sevdiği zengin kızın onu reddetmesi hırsı ile kendi elleri ile insaa ettiği Moussa Kalesine gittik, tam turistik bir yer ama hem ilginç hem de bir silah koleksiyonu var ki, 3 orduya yeter.
Ordan Beid El Dinn'e gittik ve Bouyouti boutique hotelde hayat, hayaller ve gerçekleri değerlendirerek felsefi konuşmaların olduğu bir öğleden sonra geçirdik. Akşam üstü bunlar bize yetmez diyerek Em Sherif Café (bu seferki cafe olanı, bir de restaurant var) de piyasa yaptık. Kadinlart fabrikasyon, aynı kaş, yanak, dudak. Ordan eve geç dinlen. Uçağımız geceyarısı idi. Ağustos ziyaretimde uçaktan iner inmez bara gitmistin, şimdi ise havaalanı öncesi gene bavullarla son bir içki diyerek Iris'e gittik. Mutlu ve keyifli bir seyahat sonrası Dunya Küçük diyerek Dubai'nin yolunu tuttuk.