Posts

Bu bir Viyana’da neler yaptım yazısı değil. Hatta konunun Viyana ile alakası bile yok desem yeridir. Mart basından beri Covid kapsamında vatan hasretiyle yanarken (giderek melodrama döndürücem) Haziran sonu direk uçuş haberleri herkesi bi heyecanlandırdı. Uçuşlar 25 Haziran, 1 Temmuz, 15 Temmuz ve en sonunda Ağustos’a ertelenince, üzerine Dubai’deki sıcaklar da eklenince farklı bir yol almak farz oldu.  Viyana, Amsterdam, Kiev ve hatta Belgrad üzeri Istanbul’a giden kişileri duyunca içimiz bir rahatladı. Dubai geri dönüş için onay alınmasını koşul koydu. Ve sadece Emirates ya da Etihad gibi national carriers havayolundan bileti alırken geri dönüş onayı alabiliyorsunuz. Başka havayolu ile giderseniz uçtuktansonra, Turkiye’de başvurmanız gerekiyor ve alamama riski de var :/ Onay tarihinden itibaren 1 ay içinde de geri dönmeniz gerekiyor. Bu kadar aydır ilk uçuşum, hem güvenli hem konforlu hem de milim var die EKyi seçtim. 2-3 kişinin sağ sağlim vardığını öğrendiğim rota

It's not the destination, it is the journey - Pristina (Kosova), Ocak 2020

Şu dünyada ziyaret ettiğim 70. ülkeye doğru yola çıkarken, beklentilerim o kadar düşüktü ki, anlatamam. O kadar düşük beklentiye rağmen bu kadar büyük zorluklarla minnak Kosova ’ya ulaştığımda önemli olanın varış noktası değil de yolculuğun kendisi olduğunu bir kez daha hatırladım. Bu kadar felsefi bir girişten sonra başıma gelenler hep kendi yüzümden diyerek anlatmaya başlıyım. Budapeşte’de toplantı var ve öncesinde bir yere gidelim diyerek Tawfiq’le ikimizin de gitmediği birtek Kosova’yı bulduk. Planımız bir Cuma sabahı 6da İstanbul’da havaalanında buluşup 08:20 uçağıyla Pristina – Kosova’ya varmak ve benim 70. ülkemi kutlamak. Havaalanına geldim, Tawfiq’i arıyorum ulaşamıyorum. Beni bi panik sardı, bu arada şans eseri Yeliz Yeşim’i gördüm paniğimi bi süre unuttum. Kızlar kendi uçaklarına gidince ve bizim uçağın 1 saat rotar yaptığını öğrenince paniğimi tekrar hatırladım ve resmen acil durum planına dönerek, polisi aramayı, uçuşumu akşama almayı vb düşündüm. O sırada şansa mail

Balkanlardan bir yar gelir bizlereeeee - Balkanlar, Agustos 2019

Bayram tatili için Nevra ile Balkanlar’da araba gezisi yapıcaz. Dubai’ye yerleşmeden önce 2 yıl üstüste bu road tripleri yapmıştık ve çok keyif almıştık, 3 yıl sonra sıra Balkanlar’a geldi. Istanbul’dan Belgrad ’a uçtuk, havalimanında mal ve Ingilizcesi limitli bir adamdan araba kiraladık. Planımızda Sirbistan üzeri Kosova ve ordan Makedonya vardı ama adam Sırp plakalı araçla Kosova’ya gitmeyin deyince plandan çıkarttık. Arabamızla şehrin göbeğindeki Stari Grad semtindeki Hotel Majestic’e vardık. Bavulu bırakır bırakmaz kendimizi dışarı attık. Otel trafiğe kapalı bir sokakta, sağlı sollu kafeler, canlı muzik olan yerler. Jazz Café’de Raedler birası içtik, odaya gidip bebek gibi uyuduk. Sabah erkenden kalkıp, meydanda tırıska bir kahvaltı yaptık ama saatin sabahın 9’unu gostermesine rağmen her yerin full olmasına şaşırdık.   Arabaya atla, Makedonya’ya doğru yola çık, 5 saatte gidemedik. Balkanlar’da gitmeyi planladığımız ülkelerin hiçbiri AB üyesi olmadığı için gümrükten geçiyoruz

2020: Sağlıklı ve bol keyifli seyahatli geçsin🙏🏻

Best of Beirut in 2019

2019’un en çok okunan yazısının 2018'de gerçekleştirdiğim Beyrut gezisi olduğunu görünce, hiç aklımda olmadığı halde 2019 yazında gittiğim Beyrut tatillerini de yazmaya karar verdim. Ilk hikaye Ağustos sonunda geçiyor 😊 Dubai'den arkadaşlarım Naazi ve Roula ile Beyrut’a gidiyoruz. Roula Lübnanlı olduğu için onun evinde kalmaya gittik. Yanınızda oranın yerlisi biri olunca deneyimler de farklı oluyor. Hayatımda bir ilki yaparak, Perşembe akşamı geceyarısı uçaktan inip, elimde bavulla açık hava klübü olan Spine'a geçtim. Kızlar zaten oradaydı. Tam bir club, Persembe akşamı olmasına rağmen bayaa kalabalıktı. Sonra Roula’nın evine geçtik. Beyrutlularin genelde iki evi oluyormuş. Haziran - Eylül okullar açılana kadar, hava çok sıcak oluyor diye tepede yazlık evlerine çıkıyorlarmış. Biz de Roulalarin Mount Lebanon'daki yazlık apartmanına geçtik, keza bütün aile aynı apartmanda yaşıyor. Sabah keyifli bir yazlık kahvaltıdan sonra La plage / Madam Bleu adlı, deniz kenarın