Sakin, basit ve bozulmamış Selimiye - Haziran 2017

2017 yazındaki aile tatilimiz için seçimimiz uzun zamandır annemin de gitmek istediği Selimiye oldu. Ben öncesinde Fethiye’de kızlarla kısa bir kaçamak yaptım ve 3 saatlik kara yolculuğu sonrası Selimiye'ye vardım.

Selimiye’de koyun ucunda Devasu adlı bir pansiyonda kalıyoruz. Bu otel şansa, iki sene önce kaldığımız Selimiye Mavisi’nin yanında çıktı. Rezervasyon karışıklığı ve mini bir kalp krizi sonrası odalara geçiş. Otel 2-3 setten oluşuyor , en üstte odalar, bi alt sette 1-2 oda daha - mutfak - yemek yenilen alan ve alt sette denize sıfır, yanyana şezlongların olduğu alan. Sessiz sakin, keyifli.

Odada işimiz bitince hemen denize indik, 1-2 saat geçirdikten sonra duş, hazırlık vb yürüyerek köy meydanın olduğu sokağa indik. Ordan da sahile indik, sağlı sollu restaurant cafeler, Yunan adası kıvamında. Nedense sahili gecen sefer görmemiştik, yeni birşey görmenin heyecanı ve mutluluğu sardı beni.

Kısa bir turdan sonra, çok methedilen Badem mantıya gittik; mantı, feraye, çiğ börek üçlemesini takiben yolun devamındaki Piano adlı bir jazz barın önünde biraz oyalandık, keza güzel sesli bir bayan sahnede tek başına ve hiç müşteri olmamasına rağmen şarkı söylüyordu. Belirli bir noktadan sonra balıkçı tekneleri başlayınca geriye doğru dönüp, koyun diğer ucuna gittik, dondurma molası ve tekrar bir yarım saat yürüyerek odalarımıza döndük.
Ertesi gün teyzemin restaurantı Serenzo’ nun yaz için şubesini açtığı Bozburun’daki Sabrina's Haus’a gittik. Bol bol hasret giderdik, denize girdik, dinlendik, aksam Talip’in şarkılarıyla keyiflendik ve geceyarısı Selimiye’ye döndük.
Ertesi gün otelde takıldık, yan taraftaki Selimiye Mavisi’ne gidip öğlen yemeği yedik. Akşam Dalgıç Eskisi adlı sahildeki, biraz daha salaş görünümlü yerde deniz mahsulleri yiyip, odaya döndük . Ertesi gün Dünya Küçük deyip evimizin yolunu tuttuk.

Ben geçen sefer basitliğinden ve halen bozulmamış olmasından dolayı Selimiye’yi sevmiştim, bu sefer de beni yanıltmadı. Aracımız olmadığı için otelimiz biraz lojistik olarak bizi zorladı ama düz ayak konaklama istenirse Kıyı Otel ya da şehir merkezinde Taş Evler ya da Tamara Beach konuk evi gözüme çarpanlar oldu.
Daha önce yapıp da bu sefer fırsat bulamadığımız `Mavi pide` ve `Losta Tatlı salonu` nu da planınıza almanızı tavsiye ederim.

1. This comment has been removed by the author.

ReplyDelete
  2. Bu yazı için teşekkür ederim harika paylaşım yapmışsınız sıkılmadan okudum. Benim tavsiyelerime göz atmak istermisin.
    Hello, you have a great blog. I'm waiting for my blog